vrijdag 16 januari 2009

Koud kunstje

Nadat de inspiratie op het gebied van Sinas op was, omdat onze Sinas simpelweg bevroren was, kwamen we op het idee om onze niuewe nummers over kou te laten gaan. Zo gezegd zo gedaan; Een koud kunstje dus, we konden onze fans immers niet in de kou laten staan. Zo kwamen er dus weer nieuwe hits op de radio, waarvan je niet in de koude kleren gaat zitten. De hits over Sinas verdwenen als sneeuw voor de zon, dus de echte sinas-fans kwamen van een koude kermis thuis, maar dat liet ons koud.

Dus voor de ijskonijnen onder ons. Dit waren onze koud-hits.

Oh, en het was toen bijna Sinterklaas, dus ook enkele nummers in die stijl...

M'n tenen zijn bevroren
(melodie: 't Dondert en het bliksemt)
M'n tenen zijn bevroren
en m'n kachel doet geen zier '
T is warme chocolade
Dat is de enige manier
Om je tenen op te warmen
Met de sneeuw vanuit je rug
kan m'n voeten niet meer voelen
Kwam de zomer maar weer terug.

Behoed je voor de winter,
Wees zeer goed voorbereid
Het is echt niet te harden
In deze veel de koude tijd
Straks wordt het weer beter
Dan komt de zon er weer eens door
De hemel breekt dan open
en dan zit er geen wolk meer voor!

M'n tenen zijn bevroren
en m'n kachel doet geen zier '
T is warme chocolade
Dat is de enige manier
Om je tenen op te warmen
Met de sneeuw vanuit je rug
Kan m'n voeten niet meer voelen
Kwam de zomer maar weer terug

brrbrrrr brbrbrbrbrbr brrbrrrrr
brbrbrbrbrbr brrbrrrrr brbrbrbrbrbrrrrrr brbrbrbrbrbrrrrrr

Echt een meezinger toch? (oke, dat brrr, brrr wordt wat lastiger.)

Deze vonden we zelf ook heel leuk:

De sneeuw ligt op de daken
(melodie: Het regent zonnestralen)
Uit de lucht boven mijn huis kwam het vandaan.
Op mijn dak ligt het,
maar wat doe je er aan.
Hij gooide net een sneeuwbal in mijn rug
Dat was stom, dat was heel stom,
want nu krijgt ie hem terug.
De sneeuw ligt nu al weken op het gras
Het zit zelfs in mijn haar en boekentas.
Mijn fiets wil totaal niet blijven staan.
En die keer dat ik erop zat...
Ben ik onderuit gegaan

o,o,o
Mijn geduld begint op te raken
o,o,o
Het lijken huizen als altijd
Maar de sneeuw ligt,
En de sneeuw ligt op de daken

En dan nu in de sintsfeer:

Zie ginds komt een sneeuwbal
(melodie: Zie ginds komt de stoomboot)

Zie ginds komt een sneeuwbal
Van achter weer aan
Het is weer die ene
Ik wil hem wel slaan
Ik gooi maar een sneeuwbal
Vol in zijn gezicht
Hoera, hij is raak
Dus Ik heb goed gericht

Ik moet heel hard lachen
en roep hem eens toe
Je moet nu ophouden
Voordat ik het weer doe
O, jij stomme gooier
Probeer het een keer
En krijg je een sneeuwbal
en doe je het nooit meer.

Zie de sneeuw ligt op de daken
(melodie: Zie de maan schijnt door de bomen)

Zie de sneeuw ligt op de daken
Ik zie hier en daar een sneeuwpop staan.
Probeer me maar niet te raken
Anders ga ik iets ergers doen dan slaan
Vol met sneeuw zit nu mijn hand
En ik gooi hem, heel galant
En hij is raak in z'n rug
Die zien we echt nooit meer terug.

En weer een koud nummertje..
'zo koud'
(melodie: verliefd (K3))

Had jij het ooit al eens zo heel erg koud
een hoofd heel rood en een huid die tintelt
Je loopt over het ijs
Dat gevoel is je wel vertrouwd
Had jij het ook ooit zo koud?
Een bonzend hoofd en een buik vol van de kou
Iemand die met je wil spelen
Gooit een sneeuwbal, heel vervelend

Had jij het ook ooit zo koud
De kou komt m'n humeur verstoren
Had jij het ooit ook zo koud
De sneeuw komt uit m'n oren

Zo, alle fans zijn nu weer helemaal bij. Alle nummers staan op 1 pagina.

Ga voor meer informatie of boekingen naar:

www.ikwilmetcopmijnfeestjewantanderswordthetniksmeermetmijnleven.nl/neeikwilhetecht

(een reactie plaatsen mag ook gewoon hieronder)

1 opmerking:

Just me zei

Haha ! Te mooi. Hoe creatief met kou kun je wezen.